Czy jesteś gotowy/a  na redefinicję zimy?!? W Laponii trwa ona przez pół roku, a najlepsze warunki do jazdy zaczynają się w kwietniu! Tam nie ma problemów z brakiem śniegu czy dodatnimi temperaturami. Naszym celem są okolice miasteczka Riksgränsen, otoczone dość stromymi górami, które dają mnóstwo freeridowych możliwości. Żeby to jak najlepiej wykorzystać, na tym wyjeździe połączymy aż trzy dni heli-ski z kolejnymi trzema dniami off-piste z wyciągów. Dzięki helikopterowi wykonamy aż 21 zjazdów z trudno dostępnych szczytów szwedzkiej Laponii. How cool is that??

Riksgränsen to niewielki ośrodek, poza Skandynawią mało znany, oferujący spory teren do jazdy off-piste, a do tego ukształtowanie terenu tworzy tam naturalne half-pipe’y, hopy, granie, dropy i inne formacje do hasania po śniegu. Jest to ulubiona miejscówka tamtejszych narciarzy freeride i freeski oraz snowboardzistów. Białego puchu natomiast, pada tam tyle, że kiedyś miasteczko zostało opuszczone na wiele lat z powodu utrudnień w poruszaniu się 😀

Zamieszkamy w komfortowym hotelu, zaraz u stóp ośrodka i wyciągów, z którego też będziemy latać na heli-ski. Wszystko jest przemyślane, aby jak najlepiej wykorzystać ten czas na freeride i relaks. Nie zabraknie też sauny oraz gorącej balii na mroźnym powietrzu, zwieńczonych degustacyjną  kolacją. W czasie wolnym możemy zorganizować przejazd psimi zaprzęgami przez zamarznięte jeziora Parku Narodowego Abisko. Czeka nas 6-dniowe śnieżne safari w Laponii!

Przedłużamy sezon zimowy! Laponia Arctic Freeride – i cóż, że ze Szwecji 😛

Travel info

Cena: 18 950 zł
Długość wyjazdu: 8 dni
Termin: 23.04 – 30.04.2023

Ilość uczestników: 7 osób

heli ski

heli-ski (21 lotów)

skandynawia

koło podbiegunowe

wyjazdy freeride - mała grupa

mała grupa

Cena zawiera:

  • zakwaterowanie 7 nocy w hotelu 4*, w pokojach 2-osobowych
  • 3 dni heli-ski z przewodnikiem (łącznie 21 dropów)
  • śniadania w hotelu
  • wszelkie niezbędne transfery na miejscu
  • opiekę team lidera z Polski
  • standardowe ubezpieczenie w KR, KL i NNW w podróży. Dodatkowo należy posiadać ubezpieczenie od jazdy poza stokami. Wielu naszych klientów posiada swoje całoroczne polisy wysokogórskie. Jeśli nie masz takowej, to możemy Cię ubezpieczyć na czas wyjazdu w cenie 150zł.

Cena nie zawiera:

  • przelotu
  • wyżywienia, poza śniadaniami
  • kosztów karnetu – około 180zł za dzień
  • zestawu lawinowego ABC – trzeba mieć swoje lub można wypożyczyć u nas (konieczna rezerwacja)
  • plecaka lawinowego, opcjonalnie – można wypożyczyć u nas (konieczna rezerwacja)
  • ubezpieczenia od jazdy poza stokami – trzeba mieć swoje, lub wykupić u nas specjalne rozszerzenie w cenie 150zł. Nie wliczamy z góry kosztów takiego ubezpieczenia, gdyż wielu naszych klientów ma swoje, całoroczne polisy wysokogórskie.
  • wszelkich innych rzeczy, nie wymienionych w programie

ZAKWATEROWANIE I TRANSPORT

  • Na miejsce dolecimy wspólnie, a najkorzystniejszy lot wybierzemy i kupimy w grudniu
  • Zamieszkamy w hotelu położonym przy samych wyciągach, skąd również będziemy latali na heli-ski
  • Więcej dowiesz się w zakładce PROGRAM

OFF PISTE, czyli specyfikacja terenowa:

  • w szwedzkiej Laponii góry są niewysokie (800-1200m n.p.m.), ale deniwelacje zjazdu są już dość spore i wynoszą 400-800m
  • położenie za Kołem Podbiegunowym zapewnia bardzo dobre warunki śniegowe do późnej wiosny i właściwie do poziomu morza
  • Podczas Heli-Ski:
    • mamy spore pole działania, które obejmuje kilkanaście okolicznych szczytów, a z każdego można zjechać na kilka sposobów
    • dziennie mamy w planie zrobić 7 dropów o łącznej deniwelacji 4000m (21 dropów łącznie przez 3 dni)
    • jeździmy z lokalnym przewodnikiem IVBV
    • nie planujemy powtórzyć ani jednego zjazdu, bo teren jest naprawdę spory
    • startujemy spod naszego hotelu 🙂
  • Podczas freeridu w Riksgransen:
    • działamy w granicach resortu narciarskiego, gdzie mamy bezpośredni dostęp z naszego hotelu
    • różnica poziomów jest tu nieco mniejsza i wynosi około 300m
    • teren jest wręcz wyjątkowy i posiada mnóstwo ciekawych opcji na dropy i ewolucje, naturalne halfpipe, czy krótkie ścianki o nachyleniu do 50st
    • dla mniej zaawansowanych teren w Riksgransen posiada również szerokie i relatywnie niestrome połacie
    • w resorcie jeździmy na własną odpowiedzialność – bez certyfikowanego przewodnika, ale nasz team-leader wyjazdu na pewno sporo podpowie i pokaże 🙂

Stopień trudności 6/10

skala6
  • Podajemy zawsze najniższy możliwy poziom trudności, co oznacza, że w Laponii można wybrać opcje zjazdu o średniej trudności, ale jest dużo opcji PRO, dla ekspertów, którzy lubią ekstremalne nachylenia, dropy i inne formacje do zabawy.

Profil wyjazdu

freeride100-01
  • FREERIDE NA 100 PRO!

BEZPIECZEŃSTWO

  • żelazna zasada Off Piste – zatrudniamy tylko i wyłącznie lokalnych przewodników, znających teren jak własną kieszeń
  • na tym wyjeździe zapewniamy osobnego przewodnika na każdych 6 uczestników
  • w zależności od ilości uczestników będziemy starać się dzielić na mniejsze grupy aby sprawniej działać w terenie
  • nad właściwym przebiegiem wyjazdu czuwa polski team-leader
  • UBEZPIECZENIE:
    • w cenie wyjazdu jest podstawowe ubezpieczenie w podróży. Należy wykupić dodatkowe ubezpieczenie od jazdy poza stokami. Można to zrobić u nas w cenie 150zł za osobę. Nie wliczamy z góry kosztów takiego ubezpieczenia, gdyż wielu naszych klientów ma swoje, całoroczne polisy wysokogórskie.
    • istnieje możliwość wykupienia Ubezpieczenia od Kosztów Rezygnacji, które zapewnia zwrot pieniędzy w przypadku braku możliwości wyjechania z nami z powodu choroby i zdarzeń losowych.
  • uczestnicy obowiązkowo muszą mieć lawinowe ABC i wiedzieć jak go używać
  • rekomendujemy dodatkowo plecak lawinowy, który można też wypożyczyć u nas (konieczna rezerwacja).

WIZA

Nie jest wymagana.

COVID-19 info:

  • naszym klientom dajemy gwarancję niezwłocznego zwrotu środków, jeśli wyjazd nie odbędzie się z powodu ograniczeń związanych z pandemią
  • możemy Cię dodatkowo ubezpieczyć na wypadek choroby (również Covid) oraz wypadku losowego uniemożliwiającego podróż. Otrzymasz wówczas pełny zwrot pieniędzy za wyjazd. Zapytaj nas o ubezpieczenie Koszty Rezygnacji.
  • AKTUALNE OBOSTRZENIA:

JAK ZAPISAĆ SIĘ NA WYJAZD

  • wypełnij formularz rezerwacji
  • skontaktujemy się z Tobą w celu podpisania umowy
  • wpłacasz 15% zaliczki
  • ogarniamy formalności, przeloty, przydatne informacje itp.
  • na 30 dni przed wyjazdem wpłacasz pozostałą kwotę za wyjazd

WARUNKI REZYGNACJI

  • naszym klientom dajemy gwarancję niezwłocznego zwrotu całych wpłaconych środków, jeśli wyjazd nie odbędzie się z powodu ograniczeń związanych z pandemią
  • możemy Cię dodatkowo ubezpieczyć na wypadek choroby (również Covid) oraz wypadku losowego uniemożliwiającego podróż. Otrzymasz wówczas pełny zwrot pieniędzy za wyjazd. Zapytaj nas o ubezpieczenie Koszty Rezygnacji.
  • zastrzegamy sobie prawo do zmiany programu ze względów od nas niezależnych, takich jak warunki śniegowe, atmosferyczne czy sytuację polityczną. W przypadku konieczności odwołania wyjazdu z przyczyn od nas niezależnych, zwracamy niezwłocznie całość wpłaconych pieniędzy.

Dzień 1. (23.04)

Jest sporo opcji lotów, zarówno w Warszawy, Krakowa jak i Gdańska. Ten ostatni port jest o tyle dobry, że lecimy bez przesiadki. Wspólnie wybierzemy najkorzystniejsze połączenie. Wieczorem lądujemy za kołem podbiegunowym 🙂

Dni 2-4.

Zaczynamy grubo, czyli od razu pierwsze 3 dni lecimy z heli-ski. Zrobimy łącznie 21 dropów, czyli na dzień przypada ich 7. Nasz zasięg działania jest spory i obejmuje kilkanaście szczytów, które oferują zjazdy o deniwelacji 500-800m. Dla niewyżytych riderów, jest opcja dokupienia lotów lub skorzystania z wyciągów i mega ciekawego resortu Riksgransen.

Dni 5-7.

Po sporych emocjach jakie dostarczył nam helikopter, czas na bardziej przyziemne, ale bynajmniej nie przeciętne zabawy w resorcie Riksgransen. Naszym placem działania będą tereny poza wyznaczonymi trasami, na które będziemy dostawali się z wyciągów. Jest tutaj baaardzo dużo ciekawych formacji terenowych, które dają okazję do doskonalenia ewolucji FR.

Dzień 8.

Rano jedziemy na lotnisko i wracamy do kraju.