
Freeride’owa podróż z ratrakiem i skuterami przez wschodnie rubieże Kazachstanu – Góry Ałtaj!
A gdyby tak zostawić wszystko i zaszyć się gdzieś w górach, niedaleko Syberii, gdzie spotykają się Chiny, Rosja, Mongolia i Kazachstan? Gdyby tam zamieszkać w górskiej chacie, do której nie ma drogi, a dostać się tam można starym UAZ-em na gąsienicach? Dodajmy do tego otoczenie nietkniętych, śnieżnych połaci, które eksplorujemy z pomocą wygodnego ratraka Pistenbully, rzadko porośniętych lasów i gór przyjaznych freerajdom, jak nasze kochane Pilsko. Drodzy, prezentujemy wyjazd w dzicz i głuszę, w której odnajdziecie swojego ducha, swoją śnieżną panterę – na nowo!
Nasz wyjazd będzie podzielony na dwie części – dwie różne lokalizacje:
- pierwsze pięć dni spędzimy w górskim pensjonacie, gdzie do naszej dyspozycji będzie ratrak oraz skutery śnieżne;
- na kolejne trzy dni, pojedziemy do innej doliny, gdzie zamieszkamy na starej farmie, w odpowiednio przygotowanych wiejskich domkach, a na freerajdy zabierać nas będzie ratrak;
Obie miejscówki są w stu procentach autentyczne, z lokalnym klimatem i domową kuchnią oraz ma się rozumieć – ruską banią, czyli tradycyjną sauną opalaną drewnem.
Syberyjski klimat jaki panuje w górach Ałtaj zapewnia grube opady śniegu i mroźne dni już od listopada, dlatego ten wyjazd to idealny starter sezonu!

5 dni ratraka

1 dzień freeride ze skuterami

dzicz i głusza

lokalni przewodnicy

2 różne lokalizacje
Cena zawiera:
-
-
- zakwaterowanie 8 nocy w pokojach 2-3 osobowych
- pełne wyżywienie podczas pobytu w górach (8 dni)
- dostęp do sauny w górach
- 5 dni freeride z ratraka
- 1 dzień freeride ze skuterami
- lokalnych przewodników
- opiekę team-leadera z Polski
- transfery drogowe na miejscu
- standardowe ubezpieczenie w KR, KL i NNW w podróży. Dodatkowo należy posiadać ubezpieczenie od jazdy poza wyznaczonymi trasami. Wielu naszych klientów posiada swoje całoroczne polisy wysokogórskie. Jeśli nie masz takowej, to możemy Cię ubezpieczyć na czas wyjazdu w cenie 370zł.
-
Cena nie zawiera:
-
-
- przelotów
- sprzętu narciarskiego/ snowboardowego – należy mieć własne
- lawinowego ABC – można wypożyczyć u nas, konieczna rezerwacja
- ubezpieczenia od sportów ekstremalnych w tym jazdy poza wyznaczonymi trasami
- napiwków
-
ZAKWATEROWANIE I TRANSPORT
-
-
- Do Oskemen najprawdopodobniej polecimy Turkish Airlines
- Na pierwsze 5 nocy zamieszkamy w chacie prowadzonej przez lokalnych pasjonatów freeride, w pokojach 2-osobowych z łazienką
- Na kolejne 3 noce zamieszkamy na ranczo, w domkach z łazienką, w pokojach 2-3 osobowych
- Ruska bania, czyli sauna to będzie nasz codzienny rytuał 😉
- Więcej dowiesz się w zakładce PROGRAM
-
OFF PISTE, czyli specyfikacja terenowa:
- nasza baza jest na wysokości 700m n.p.m., a jeździmy w zakresie 500 – 1500 m n.p.m. (tak, tyle wystarczy, bo tam jest zimno;)
- naszym środkiem transportu na freeride będą:
- ratrak z kabiną na 12 osób – przez 5 dni. Przewagą ratraka jest wygoda podróżowania i możliwość socjalizacji w kabinie. Dzienny „vertical drop” planowany jest na około 3500m, na co składa się około 5-7 podjazdów;
- skutery śnieżne, które zabierają jedną osobę na siedzeniu, a drugą ciągną na linie – 1 dzień. Przewagą skuterów jest prędkość i mobilność co przekłada się na większa ilość zjazdów i dzienna suma przewyższeń do 5000m.
- ta część gór Ałtaj charakteryzuje się rzadko porośniętymi zboczami o wysokości do 2000m n.p.m. i średnim nachyleniu około 30st.
- nasza baza położona jest 45 minut jazdy autem 4×4 (lub z gąsienicami) od najbliższej cywilizacji i mamy tu wielkie połacie nieruszonego materiału, dostępnego wyłącznie z ratraka lub skutera, który ma wytyczone kilka wersji podjazdów w różne miejsca, z których z kolei jest kilka wersji zjazdu więc bardzo rzadko powtarzamy zjazdy
- teren oceniamy na relatywnie nietrudny (wycena 5/10), co daje dobre możliwości dla osób chcących doskonalić technikę jazdy off-piste oraz ogólnie na dobry starter sezonu
- bardziej zaawansowani riderzy, znajdą tutaj ciekawe sekcje leśne oraz różnego rodzaju hopki, dropy i nieco bardziej strome fragmenty
Stopień trudności 5/10

-
-
- Jest to wyjazd dla średnio zaawansowanych riderów, którzy chcą doskonalić technikę off-piste, przy relatywnie niskim wysiłku jaki zapewnia ratrak. Względnie mniejsza stromizna stoków oraz fakt, że przeważnie jeździmy poniżej granicy lasu, sprawia że zagrożenie lawinowe jest tu relatywnie niższe (ale w żadnym wypadku nie jest wykluczone).
-
Profil wyjazdu

-
-
- Nasze codzienne zabawy opieramy o wjazdy ratrakiem. Istnieją obszary o większym nachyleniu i trudności zjazdu, które można zaliczyć poprzez krótkie podejścia szczytowe.
-
BEZPIECZEŃSTWO
- prowadzić nas będą lokalni przewodnicy, znających teren od podszewki
- na tym wyjeździe zapewniony jest jeden przewodnik na każdych 6 uczestników
- w zależności od ilości uczestników będziemy starać się dzielić na mniejsze grupy aby sprawniej działać w terenie
- nad właściwym przebiegiem wyjazdu czuwa polski team-leader
- UBEZPIECZENIE:
- w cenie wyjazdu jest podstawowe ubezpieczenie w podróży. Należy wykupić dodatkowe ubezpieczenie od jazdy poza wyznaczonymi trasami. Można to zrobić u nas w cenie 370zł za osobę. Nie wliczamy z góry kosztów takiego ubezpieczenia, gdyż wielu naszych klientów ma swoje, całoroczne polisy wysokogórskie.
- istnieje możliwość wykupienia Ubezpieczenia od Kosztów Rezygnacji, które zapewnia zwrot pieniędzy w przypadku braku możliwości wyjechania z nami z powodu choroby i zdarzeń losowych.
- uczestnicy obowiązkowo muszą mieć lawinowe ABC i wiedzieć jak go używać
- zdecydowanie zalecamy ukończenie kursu lawinowego przed rozpoczęciem przygody z freeridem czy skitouringiem
- rekomendujemy dodatkowo plecak lawinowy, który można też wypożyczyć u nas (konieczna rezerwacja).
WIZA
-
-
- Nie jest wymagana.
-
JAK ZAPISAĆ SIĘ NA WYJAZD
-
-
- wypełnij formularz rezerwacji
- skontaktujemy się z Tobą w celu podpisania umowy
- wpłacasz 30% zaliczki
- kompletujemy grupę, ogarniamy formalności, przeloty, szczegóły itp.
- na 30 dni przed wyjazdem wpłacasz pozostałą kwotę za wyjazd
-
WARUNKI REZYGNACJI
-
-
- w przypadku Twojej rezygnacji do 60 dni przed wyjazdem, możesz przenieść wpłaconą zaliczkę na dowolny inny wyjazd – wystawiamy voucher ważny przez 2 lata.
- polecamy dodatkowe ubezpieczenie na wypadek choroby oraz wypadku losowego uniemożliwiającego podróż. Otrzymasz wówczas pełny zwrot pieniędzy za wyjazd. Zapytaj nas o ubezpieczenie Koszty Rezygnacji.
- zastrzegamy sobie prawo do zmiany programu ze względów od nas niezależnych, takich jak niedostateczna ilość chętnych, warunki śniegowe, atmosferyczne czy sytuację polityczną. W przypadku konieczności odwołania wyjazdu z naszej strony (również z przyczyn od nas niezależnych), zwracamy niezwłocznie całość wpłaconych pieniędzy.
-
Dzień 1. (06.12)
Wylatujemy z Warszawy.
Dzień 2.
Po południu lądujemy w Oskemen i jedziemy około dwie godziny do pierwszej miejscówki, górskiego pensjonatu, gdzie czeka na nas kolacja i zapoznanie z przewodnikami.
Dni 3 - 5.
Snowcat days, yaaay! Zaczynamy 3-dniową przygodę z pierwszym ratrakiem, który zabierać nas będzie na okoliczne ośnieżone zbocza. Po śniadaniu, ruszamy w góry, gdzie planujemy zrobić około 5-7 długich zjazdów o łącznym przewyższeniu do 3500m. Będzie też czas na odpoczynek, zjedzenie kanapek i łyk z termosu, pośród niczym niezmąconej przyrody (no może oprócz naszych działań;) Powroty do bazy planujemy około godziny 15tej, gdzie czekać już będzie na nas ciepła strawa. Wieczory spędzimy na integracji, która zimą w tych rejonach jest baaardzo ważna 😀 Sauna obowiązkowo!
Dzień 6.
Kolejny dzień freeride, tym razem ze skuterów śnieżnych. Będzie szybko, będzie wyrypka!
Dzień 7.
Po śniadaniu pojedziemy poczuć trochę post-sowieckiego klimatu w pobliskich miasteczkach, aby po południu zameldować się w drugiej lokacji – starej farmie, położonej jeszcze bliżej granicy z Chinami.
Dni 8 - 9.
Dwa dni upalania z ratraka w nowym terenie.
Dzień 10.
Po śniadaniu, pojedziemy na lotnisko i wylecimy w kierunku Polski.
Dzień 11.
Po południu lądujemy w Warszawie.












































