Grenlandia Backcountry foto główne

Od jakiegoś czasu zastanawialiśmy się, jak pod kątem narciarskim ugryźć tę wielką i niedostępną zimową krainę, nie wydając przy tym miliona monet na helikopter. Jak zobaczyć różne miejsca, zjechać kilka szczytów, bez targania ze sobą całej ekspedycji, czy spania na ciasnej łodzi? No i jest! Znaleźliśmy sposób na efektywny skiturowy wyjazd w dalsze zakamarki Grenlandii, przy jednoczesnym zachowaniu wygód mieszkania w normalnym domu 😉

Już w kwietniu 2025 polecimy na zachodnią Grenlandię, gdzie w małej wiosce, zamieszkamy w wygodnym hoteliku, pośród lokalsów. Stamtąd codziennie będziemy pływali motorówką w głąb fiordów, po nasze skiturowe trofea. Hmm, brzmi dobrze? Czytaj dalej!

Przed nami sześć dni skiturowych wycieczek, a każda z nich zaczynać się będzie z poziomu morza, gdzie często zaczynają się pierwsze lodowce! Naszym speed-boatem szybko i efektywnie poruszać się będziemy wśród fiordów zachodniego wybrzeża Grenlandii, za cel obierając sobie pokryte wiecznymi lodami szczyty. Całość poprowadzi szwajcarski przewodnik IVBV oraz nasz polski team-leader.

Travel info

Cena: 5 500 euro
Długość wyjazdu: 11 dni
Termin: 17.04 – 27.04.2025
Ilość uczestników: 10 osób

backcountry narciarstwo pozatrasowe

backcountry

motorówka

speed boat

fiord

fiordy

Cena zawiera:

  • zakwaterowanie 7 nocy w hotelu w pokojach 2-osobowych ze śniadaniem
  • sześć dni wycieczek skiturowych
  • transfery motorówką w głąb fiordów
  • przewodnika wysokogórskiego IFMGA/IVBV
  • opiekę team-leadera z Polski
  • standardowe ubezpieczenie w KR, KL i NNW w podróży. Dodatkowo należy posiadać ubezpieczenie od jazdy poza wyznaczonymi trasami. Wielu naszych klientów posiada swoje całoroczne polisy wysokogórskie. Jeśli nie masz takowej, to możemy Cię ubezpieczyć na czas wyjazdu w cenie 370zł.

Cena nie zawiera:

  • przelotów
  • wyżywienia, poza śniadaniami
  • sprzętu narciarskiego/ snowboardowego – należy mieć własne
  • lawinowego ABC – można wypożyczyć u nas, konieczna rezerwacja
  • ubezpieczenia od sportów ekstremalnych w tym jazdy poza wyznaczonymi trasami
  • napiwków

ZAKWATEROWANIE I TRANSPORT

  • Przelot na Grenlandię nie należy do najkrótszych a tym bardziej tanich. Najpierw leci sie do Nuuk z dwiema przesiadkami aby następnie złapać lokalne połączenie do Maniitsoq. Łączny koszt lotów to około 5-6 tys złotych.
  • Na Grenlandii nie ma dróg więc jedyną możliwością przemieszczania się jest łódź lub helikopter – my będziemy używać tego pierwszego.
  • Zamieszkamy w małym hoteliku w miejscowości Maniitsoq, położonej na niewielkiej wyspie u zachodnich wybrzeży Grenlandii. Pokoje będą 2-osobowe z oddzielnymi łóżkami. W hotelu serwowane będzie śniadanie.
  • Co dzień wyruszać będziemy na skitury naszą motorówką, która szybko pozwoli nam przemierzać długie na kilkadziesiąt kilometrów fiordy.
  • Więcej dowiesz się w zakładce PROGRAM

OFF PISTE, czyli specyfikacja terenowa:

  • codziennie wyruszać będziemy z hotelu motorówką, aby dotrzeć w głąb fiordów skąd zaczynać będziemy podejścia
  • startować będziemy z poziomu morza, na pobliskie szczyty o wysokości od 800 do 1200m n.p.m.
  • dzienny vertical drop planowany jest na około 800 – 1500 metrów
  • nasz plac działania to okolice wysepki na której będziemy mieszkać, gdzie znajduje się sporo innych wysp oraz kilka długich na kilkadziesiąt kilometrów fiordów
  • ten teren jest w przeważającej części lodowcowy, gdzie występują bardzo zmienne warunki śniegowe

Stopień trudności 7/10

skala7
  • Jest to wyjazd dla średniozaawansowanych skialpinistów i splitboardzistów, gdzie poza bardzo dobrą techniką podchodzenia oraz jazdy, wymagane są umiejętności posługiwania się rakami, harszlami, czekanem oraz posługiwania się asekuracją.
  • Na Grenlandii teren lodowcowy może zaczynać się już przy poziomie morza, zatem kluczowe jest bardzo dobre panowanie nad torem jazdy oraz znajomość podstaw asekuracji.

Profil wyjazdu

Touring100-01
  • Foczymy, a gdzieniegdzie wspomagać się będziemy harszlami, liną, rakami i czekanem.

BEZPIECZEŃSTWO

  • podczas wyjazdu nad naszym bezpieczeństwem czuwać będzie licencjonowany przewodnik wysokogórski IVBV/UIAGM
  • ostateczna decyzja co do działań górskich na dany dzień będzie podejmowana przez przewodnika na miejscu
  • przebywać będziemy w terenie arktycznym, otoczonym wodą, gdzie mogą występować skrajnie niekorzystne warunki pogodowe oraz bardzo niska temperatura odczuwalna
  • należy zabrać ze sobą odpowiedni sprzęt oraz ubrania. Niebawem opublikujemy listę rzeczy koniecznych do zabrania przez uczestników
  • nad właściwym przebiegiem wyjazdu czuwa polski team-leader
  • UBEZPIECZENIE:
    • w cenie wyjazdu jest podstawowe ubezpieczenie w podróży. Należy wykupić dodatkowe ubezpieczenie od jazdy poza wyznaczonymi trasami. Można to zrobić u nas w cenie 370zł za osobę. Nie wliczamy z góry kosztów takiego ubezpieczenia, gdyż wielu naszych klientów ma swoje, całoroczne polisy wysokogórskie.
    • istnieje możliwość wykupienia Ubezpieczenia od Kosztów Rezygnacji, które zapewnia zwrot pieniędzy w przypadku braku możliwości wyjechania z nami z powodu choroby i zdarzeń losowych.
  • uczestnicy obowiązkowo muszą mieć lawinowe ABC i wiedzieć jak go używać
  • rekomendujemy dodatkowo plecak lawinowy, który można też wypożyczyć u nas (konieczna rezerwacja).

WIZA

  • Nie jest wymagana.

JAK ZAPISAĆ SIĘ NA WYJAZD

  • wypełnij formularz rezerwacji
  • skontaktujemy się z Tobą w celu podpisania umowy
  • wpłacasz 30% zaliczki
  • kompletujemy grupę, ogarniamy formalności, przeloty, szczegóły itp.
  • na 30 dni przed wyjazdem wpłacasz pozostałą kwotę za wyjazd

WARUNKI REZYGNACJI

  • w przypadku Twojej rezygnacji do 60 dni przed wyjazdem, możesz przenieść wpłaconą zaliczkę na dowolny inny wyjazd – wystawiamy voucher ważny przez 2 lata.
  • polecamy dodatkowe ubezpieczenie na wypadek choroby oraz wypadku losowego uniemożliwiającego podróż. Otrzymasz wówczas pełny zwrot pieniędzy za wyjazd. Zapytaj nas o ubezpieczenie Koszty Rezygnacji.
  • zastrzegamy sobie prawo do zmiany programu ze względów od nas niezależnych, takich jak niedostateczna ilość chętnych, warunki śniegowe, atmosferyczne czy sytuację polityczną. W przypadku konieczności odwołania wyjazdu z naszej strony (również z przyczyn od nas niezależnych), zwracamy niezwłocznie całość wpłaconych pieniędzy.

Dzień 1. (17.04)

Wylatujemy z Warszawy i do Nuuk, stolicy Grenlandii, przylatujemy rankiem następnego dnia.

Dzień 2.

Przesiadamy się na lokalne połączenie i lecimy do Maniitsoq. Wczesnym popołudniem meldujemy się w naszym hotelu na małej wysepce u zachodniego wybrzeża Grenlandii.

Dni 3 - 8

Przed nami sześć dni działań skiturowych. Po śniadaniu, wypływać będziemy szybką motorówką w głąb tamtejszych fiordów, którą mogą mierzyć kilkadziesiąt kilometrów długości. Co dzień atakować będziemy inne szczyty, zaczynając z poziomu morza. Po powrocie do wioski, zajadać będziemy tłuste ryby i wieczornie integrować 😉

Dzień 9.

Wczesnym popołudniem lecimy do Nuuk, gdzie zatrzymamy się w hotelu na noc i pozwiedzamy stolicę Grenlandii.

Dzień 10.

Lecimy do domu, a w Warszawie lądujemy następnego dnia.

Dzień 11.

Lądujemy w Warszawie.